Dziennik z podróży

Dzień 1 - W podróży

Dzień 2 - Florencja

Dzisiaj drugi dzień naszej wprawy, głównym punktem programu jest Florencja. Nasz spacer po mieście zaczęliśmy z placu Santa Maria Novella, zajrzeliśmy do Palazzo Stozzi a następnie podziwialiśmy panoramę z mostu Ponte Veccihio. Później wąziutkimi uliczkami przeszliśmy na Piazza della Signoria na którym przed Palazzio Vecchio czyli miejskim ratuszem podziwialiśmy rzeźby, przede wszystkim kopię posągu Dawida. Następnym punktem spaceru był kościół Orsanmichele utworzony w miejscu dawnego spichlerza. W mieście natrafiliśmy także na ślady słynnego włoskiego poety Dantego Alighieri autora "Boskiej komedii". Kontynuując zwiedzanie dotarliśmy do najsłynniejszego placu i kościoła w mieście czyli Santa Maria del Fiore, czwartej co do wielkości katedry w Europie. Największe wrażenie zrobiła na nas ogromna kopuła zaprojektowana przez Filippo Brunellesche.

Dzień 3 - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu

W trzecim dniu podróży dotarliśmy do Rzymu. Wzięliśmy udział w audiencji na placu św. Piotra. Potem odbyliśmy długi spacer po mieście oglądając najsłynniejsze zabytki od epoki antycznej do baroku. Wyruszyliśmy spod Watykanu. Mijając zamek Sant'Angelo przeszliśmy przez most o tej samej nazwie następnie zatłoczonymi uliczkami dotarliśmy do placu Navona w którego centrum podziwialiśmy piękną Fontannę Czterech Rzek oraz monumentalną fasadę kościoła Sant'Agnese. Kolejnym obiektem na naszej liście był  Panteon czyli najsłynniejsza świątynia starożytnego Rzymu. Obecnie jest to świątynia chrześcijańska w której pochowany jest m.in. Rafael Santi. Następnie odwiedziliśmy kościół św. Ignacego Lojoli w którym obejrzeliśmy niezwykłe, iluzjonistyczne freski autorstwa Andrei Pozza. Później przyszła kolej na Schody Hiszpańskie po których spacerowały najpiękniejsze światowe modelki. Pyszne lody zjedliśmy przy słynnej Fontana di Trevi. Idąc dalej minęliśmy pomnik włoskiego zjednoczenia i dotarliśmy na Kapitol skąd roztaczała się piękna panorama Forum Romanum. Dalej nasza trasa wiosła wzdłuż ruin starożytnego miasta by zakończyć się u stup najbardziej charakterystycznej budowli tamtego okresu czyli monumentalnego Koloseum.

Dzień 4 - Rzym i Monte Cassino

Dzisiaj ciąg dalszy naszej wizyty w Rzymie. Zwiedziliśmy bazylikę św. Piotra i pomodliliśmy się przy grobie św. Jana Pawła II. Wyjeżdżając z Wiecznego Miasta minęliśmy jeszcze słynną bazylikę na Lateranie. W połowie trasy między Rzymem a Neapolem, odwiedziliśmy jeszcze słynne wzgórze Monte Cassino. Zwiedziliśmy opactwo benedyktynów. Byliśmy także w niewielkim muzeum które znajduje się nieopodal polskiego cmentarza. Poznaliśmy historię tego miejsca oraz historię spoczywających na cmentarzu żołnierzy, poległych w słynnej bitwie z 1944r. Na cmentarzu zapaliliśmy symboliczne znicze, odmówiliśmy krótką modlitwę i odśpiewaliśmy hymn narodowy.

Dzień 5 - Paestum

Dzisiejszy dzień minął nam prawie całkowicie na błogim lenistwie.

Zanim jednak "wylądowaliśmy" na plaży pojechaliśmy obejrzeć zabytkowe ruiny greckich świątyń znajdujące się w Paestum. Najważniejszymi obiektami wśród ruin są trzy niemal doskonale zachowane świątynie doryckie: Neptuna, Hery i Ateny.

Przyszła pora na odrobinę luksusu i zwiedzanie włoskiego kurortu na wyspie Capri.

Wypłynęliśmy z przystani Sorrento by po ponad dwugodzinnym rejsie, podziwiając niesamowite klify zachodniego wybrzeża, dobić do portu Marina Grande. Następnie kolejką wyjechaliśmy na górny poziom miasteczka - Piazza Umberto I. Tutaj spacerowaliśmy uliczkami wzdłuż luksusowych hoteli, sklepów, tonących w zieleni i kwiatach domach. Idąc dalej dotarliśmy do Villa Jovis czyli ruin rezydencji cesarza Tyberiusza.  Spacerując po miasteczku co kawałek naszym oczom ukazywała się malownicza panorama skalistego wybrzeża.

Dzień 6 - Capri

Dzień 7 - Pompeje i Neapol

Pierwszym punktem naszego dzisiejszego programu były Pompeje. Niesamowite ruiny ogromnego miasta, które wybuch wulkanu w 79r. zachował w doskonałym stanie.

Następnie pojechaliśmy do Neapolu. Podziwialiśmy panoramę zatoki i odbyliśmy krótki spacer po starym mieście gdzie mijaliśmy m.in. Palazzo Reale, zamek Castel Nuovo, zajrzeliśmy także do galerii Umberto . Oczywiście nie omieszkaliśmy również spróbować słynnej neapolitańskiej pizzy.

Dzień 8 - Asyż

W przedostatnim dniu naszej wycieczki odwiedziliśmy Asyż, miasto św. Franciszka. Po bazylice oprowadził nas przesympatyczny brat Łukasz. Następnie spacerowaliśmy wąskimi uliczkami uroczego średniowiecznego miasteczka.

Na nocleg zameldowaliśmy się w nadmorskim kurorcie Rimini.

Dzień 9 - San Marino i Wenecja

Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Dzisiaj ostatni dzień naszej wycieczki. Rozpoczęliśmy wizytą w republice San Marino. Przespacerowaliśmy się urokliwymi uliczkami i zajrzeliśmy do kościoła św. Marinusa.

Ostatnim etapem naszej wyprawy była Wenecja. Rozpoczęliśmy krótkim rejsem po lagunie a następnie, z panią przewodnik, zwiedzaliśmy miasto. Zobaczyliśmy plac i katedrę św. Marka, Palazzo Ducale (czyli Pałac Dożów), podziwialiśmy gondole pływające po Canal Grande oraz spacerowaliśmy słynnym mostem Rialto. Wyspę żegnaliśmy w blaskach zachodzącego słońca.

"Chyba już czas wracać do domu..."